Christophe, B., & Schwedes, K. (2015, November 19). Textbooks and World War I. Workshop: Whose War? Whose Memory? Teaching the First World War in International Perspective. Birmingham, Großbritannien.
Friedl, S. (2015, July 20). Recent German Research on Intercultural Historical Learning / Discussões Recentes sobre a Aprendizagem Histórica intercultural na Didática da História AlemãXV. International Congress of History Education Journeys: Interculturality and Historical Consciousness. Cuiabá, Brasilien.
Friedl, S., & Schwedes, K. (2015, July 09). Die Welt im Schulbuch. Braunschweig.
Hennicke, S., Stahn, L.-L., & De Luca, Ernesto William (2015, September 18). World Views – A Digital Archive Infrastructure for the Georg Eckert Institute for International Textbook Research. 5th International Workshop on Semantic Digital Archives. Poznań, Polen.
Rath, I. (2015, July 01). Today’s Lecture „Our Colonies“: The Depictions of Inhabitants of German Overseas Territories in 19th Century Textbooks. Conference: Savage Worlds? German Understandings of Non-European Peoples, 1815-1918. Adelaide, Australien.
Rath, I. (2016, July 03). The Role of Australia and the Pacific in a Global Digital Source Collection. Workshop – WorldViews – The World in Textbooks. A New Digital Source Collection. Canberra, Australien.
Schwedes, K. (2015, June 02). Von EurViews zu WorldViews. Braunschweig.
Schwedes, K. (2015, June 04). Europabilder, EurViews, WorldViews. Potenziale und Herausforderungen digitaler Quelleneditionen. Workshop – WorldViews – Die Welt im Schulbuch. Braunschweig.
Stahn, L.-L. (2015, June 16). Vocabulary Alignment für archäologische KOS. Wissensorganisation ’15 – Lexical Resources for Knowledge Organization. Passau.
Stahn, L.-L. (2015, September 18). Ontology Matching for Archaeological KOS. 14th European Networked Knowledge Organization Systems (NKOS) Workshop. Poznań, Polen.
Publikationen
Christophe, B., & Schwedes, K. (2015). Den Ersten Weltkrieg erzählen: Schulbücher als Erinnerungstexte lesen. In B. Christophe & K. Schwedes (Eds.), Schulbuch und Erster Weltkrieg. Kulturwissenschaftliche Analysen und geschichtsdidaktische Überlegungen (pp. 15–92). Vandenhoeck & Ruprecht.
Friedl, S., Christophe, B., & Schwedes, K. (2015). Den Ersten Weltkrieg unterrichten: Didaktische Prinzipien und Herausforderungen im Spiegel von Schulbüchern. In B. Christophe & K. Schwedes (Eds.), Schulbuch und Erster Weltkrieg. Kulturwissenschaftliche Analysen und geschichtsdidaktische Überlegungen (pp. 93–154). Vandenhoeck & Ruprecht.
Kade, M., & Stahn, L.-L. (2015). Together Instead of Alone – Interdisciplinary Cooperation Between Early-Career Scholars at the GEI. Eckert. Das Bulletin. (15), 56–57.
Christophe, B., & Schwedes, K. (Eds.) (2015). Schulbuch und Erster Weltkrieg: Kulturwissenschaftliche Analysen und geschichtsdidaktische Überlegungen: Vandenhoeck & Ruprecht.